L’escriptor francès signa el guió i la coodirecció amb Stéphane Berla de la pel·lícula, a més de la banda sonora amb el seu grup Dionysos.

L’any 2007 Mathias Malzieu sorprenia amb La mecànica del cor’ una història entre un conte per a adults i un relat juvenil. Sigui com sigui, La mecànica del cor va aconseguir captivar a lectors de totes les edats amb un estil i unes històries que molts han comparat amb Tim Burton.
Malzieu creava un món fantàstic situat al XIX. A la ciutat d’Edimburg, en una freda nit del segle. neix en Jack, fill d’una prostituta, i el cor del qual està danyat. Per salvar-lo, li col·locaran un rellotge de fusta, al qual haurà de donar corda durant tota la seva vida i que li causarà una infinitat de molèsties. Per tenir aquest cor haurà de seguir unes regles:
Un: No toquis les agulles.
Dos: Domina el teu còlera.
Tres: No t’enamoris mai.
Jack aviat s’adonarà que malgrat poder viure amb el rellotge de fusta, patirà el rebuig de la societat i dels nens que sempre es burlen d’ell. Un bon dia coneix a Miss Acàcia, una petita cantant andalusa, i s’enamorarà d’ella.
Amb Miss Acàcia, Jack viurà tot un seguit d’aventures per París i Granada on coneixerà una galeria de personatges. Però recordem la tercera regla: No t’enamoris mai!.