Random House publica la nova obra de l’escriptora sud-coreana, juntament amb una reedició d’Actes humans.
Després de ser guardonada amb el Premi Nobel de Literatura el 2024, Han Kang, autora de La vegetariana i Les classes de grec, presenta la seva darrera novel·la. Imposible decir adiós arribarà a les llibreries el pròxim 5 de desembre, mentre que la seva edició en català, publicada per La Magrana, es podrà adquirir a partir del 23 de gener.
Han Kang ha estat reconeguda amb el Nobel “per la seva intensa prosa poètica, que confronta els traumes històrics i exposa la fragilitat de la vida humana”. La seva nova obra, segons Random House, és “un himne a l’amistat i un cant a la imaginació, però sobretot una poderosa denúncia contra l’oblit”.
Una història sobre l’oblit i els traumes històrics
Sinopsi:
Un matí gèlid de desembre, Gyeongha rep un missatge inesperat de la seva amiga Inseon. Després d’un accident al seu taller de fusteria a l’illa de Jeju, Inseon ha estat traslladada d’urgència a un hospital de Seül. Incapaç de cuidar la seva mascota, li demana que viatgi fins a Jeju per tenir cura de la seva petita cotorra, que no té aigua ni menjar.
Quan Gyeongha arriba a l’illa, una tempesta de neu l’impedeix avançar, posant en perill la vida de l’ocell i la seva pròpia. Però la veritable sorpresa l’espera a casa d’Inseon, on descobreix un arxiu meticulós sobre la massacre de Jeju, una història silenciada que emergeix a través de somnis, records i la veu d’una família marcada pel dolor transgeneracional.
Reedició d’Actes humans
Coincidint amb aquesta publicació, Random House també reedita Actes humans en català i castellà. Aquesta obra ret homenatge a les víctimes de la massacre de Gwangju (1980), en què l’exèrcit sud-coreà va reprimir brutalment un alçament civil contra la dictadura militar de Chun Doo-hwan. La novel·la dona veu als màrtirs d’aquest episodi tràgic i mostra les ferides col·lectives deixades per la repressió i la violència estatal.
Han Kang consolida amb aquestes obres el seu lloc com una de les grans autores contemporànies, capaç de reflexionar sobre els traumes humans.